Årets sista seminarium: Strategic development med Alan Black från Hot Docs

Hur kan man få sin festival att växa och hitta en långsiktighet i verksamheten? Och när festivalen blir större, hur ser man till att inte förlora sin identitet?

Till årets sista seminarium har vi bjudit in en riktig tungviktare från den internationella festivalvärlden. Vi har bjudit in Alan Black som är director of operations på den kanadensiska festivalen Hot Docs för att dela med sig av tips och strategier för hur man kan utveckla sin verksamhet med hållbarhet i fokus.

Hot Docs i Toronto är Nordamerikas största dokumentärfestival och har över 200 000 besökare årligen. När Alan Black började jobba för Hot Docs hade de sina personalmöten i hans kök. Nu är de en organisation med 300 anställda, varav 40 arbetar året runt, och 800 volontärer.

När: onsdag 7 december kl 9.00-10.30
Var: ABF, Sveavägen 41. Information om sal kommer inom kort.
Osa senast 2 december till clarice@festivalcentrum.se

2010418-alan-black-ann