Seminarium med Lydia Kellam: sociala medier och digital marknadsföring

Att ha en bra digital strategi blir allt viktigare för att tränga igenom mediebruset och nå fram till sin målgrupp. Men hur gör man? 

Strategen och sociala medie-konsulten Lydia Kellam kommer till Festivalcentrum för att dela med sig av konkreta tips och inspirerande case som kommer lära dig hur du använder sociala medier för att personifiera din festival, aktuella trender inom sociala medier och tips för att bygga relationer med olika målgrupper.

Lydia Kellam driver eget företag och frilansar med sociala medier, content marketing, digital marknadsföring och strategi. Hon har jobbat med företag som Warner Music och WWF, och byråer som Prime, House of Radon och Futerra, men började sin bana på Stockholms filmfestival. Hon är även flitig föreläsare och lärare på bl.a. Hyper Island och Nackademin. Hon brinner för strategi, trendspaning, content marketing och storytelling. Hon är utbildad vid Uppsala universitet och Berghs School of Communication. Lydias intresse för sociala medier växte fram när hon bodde i New York i 5 år och drev The Swede Beat, en blogg som uppmärksammade svensk musik, mode och konst.

Tid: Onsdag 13 december, kl 9.00-10.30
Plats: ABF-huset, Sveavägen 41
Fri entré men föranmälan krävs!

Osa till clarice@festivalcentrum.se